donderdag 7 december 2017

Oude en nieuwe



Veel verzoekjes van oude vrienden die ik jaren niet meer heb gezien. Of
ze langs kunnen komen en dat is lief. Heel erg lief. Maar helaas moet ik een keus maken in vrienden die je nog wekelijks of maandelijks zag, en mensen die je al jaren niet meer hebt gezien. Niet uit een vorm van rancune of zo, doch de hoeveelheid fut die ik overheb, wens ik te schenken aan de (noem ze) verse levende contacten en niet aan de contacten waar al jaren de stekker uit ligt.

Nogmaals niet uit een vorm van: het lag aan hen, het lag aan ons, het lag aan weet ik veel, waarom we al jaren geen contact meer hebben, want langs ieders levenspad liggen nu eenmaal (sorry voor het grove woord) overleden contacten. Ik ben er nu ronduit te moe voor en wie weet knap ik toch nog een onbepaalde tijd op en liggen zaken anders, wat ik hopen mag en dan neem ik zeker contact op.

Ik denk in dankbaarheid terug aan al die mooie vriendschappen, want het waren er velen, doch laten we nu niet te emotioneel doen, het leven is nu eenmaal zo dat je nooit al de vriendschappen van het begin tot het einde actief kunt houden. Je zou geen leven voor jezelf meer overhouden.

Ik hoop dat iedereen waarmee ik (waarmee wij) ooit contact hebben gehad op vriendschappelijke basis, doch waar om de een of andere (meest) knullige reden een eind aan is gekomen, wij elkander van harte kunnen vergeven, we zijn tenslotte allemaal maar heel kleine mensjes met veel fouten en gebreken en de waarheid heeft niemand in pacht en maar al te vaak ligt deze ergens in het midden als er onenigheid ontstaat.


Doch soms (lees meestal) verwateren vriendschappen zonder aanwijsbare reden, dat kan ook. Hoe het ook zijn mag, ik denk vaak en met plezier terug aan de mooie dingen die wij (ook ) met oude niet meer actieve vrienden (vriendschappen) hebben mogen beleven en ze tot op de dag van vandaag kostbaar gevonden. Ik houd nu eenmaal van mensen en schrijf niemand af, enkel moet ik nu (harde) keuzes maken in wie ik (wij) graag nog eens zouden willen zien en voor wie geldt: bedankt voor alles, het is mooi geweest en we zijn jullie niet vergeten….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.