vrijdag 10 november 2017

Bubbelbad


Pas sinds ik tob met buikpijn, gebruik ik het bad boven. Beneden is een
douche en ik ben geen bad-mens. Doch het geeft verlichting van pijn en is dus wel prettig, al verveel ik mij in zo’n bad. Nu zit er bij ons een hypermodern bad in, waar ik nu pas de attracties van ontdek. Eerst had ik dat niet in de gaten maar er zitten tal van snufjes in, die de moderne mens blijkbaar op prijs stelt.

Nu heb ik een nare gewoonte aan alle voor de hand liggende knopjes te zitten (gelijk de meeste mannen) om te zien wat er zoals te gebeuren staat als ik er op druk. Juist omdat ik mij, als al geroepen, verveel in dat water.

Knopje één  gaf een krachtige straal water op niet nader te benoemen plaatsen en waar een normaal mens een tamelijk decadent gevoel van krijgt.

Knopje twee was onschuldiger en liet onder mijn gat een radio aangaan, met als nevenoptie op het display: stop cd in gleuf. Ik kan geen gleuf ontdekken in het bad, hoewel ik de mijne dan niet meereken. Maar dat gaat mij te ver, dus dan maar geen Cd in de gleuf.

Knopje drie is voor lichtstralen die fluorescerend licht werpen in het badschuim. Het gaat ook nog aan en uit en wisselt van kleur op het ritme van de muziek waardoor ik dan de kleur van de Hulk heb, dan het roze van een baby en dan weer intens rood al zat ik op de wallen in bad.
Knopje vier is voor een massage in bad die ik meteen uitdeed want ik moet op mijn leeftijd aan mijn hart denken.
Knopje vijf zette met een hels kabaal bubbels in werking die het schuim hoger en hoger lieten oprijzen in bad, tot ik tenslotte met een baard van Neptunus -schuim in bad zat.
Knopje zes zette aan het voeteinde een kokend hete kraan open, waardoor ik mijn poten bijna verbrand heb.

Knopje zeven durf ik vooralsnog niet aan, maar ik houd u op de hoogte.
Al met al gevoelt een dergelijk bad als een charismatische gemeente. Je hebt veel vermaak en je glijdt er gemakkelijk in vanwege het geheel naar je lijf voorgevormd model. Doch, als je er uit wil, blijkt dat je dit met de grootst mogelijke moeite nauwelijks gelukken kan. Je moet alles uit de kast halen om je bijna vacuüm gezogen ledematen los te krijgen uit het bad.
Daarna gromt het bad nog een hele tijd na, omdat het iets met wegzuigen van water uit het systeem bezig is. In bad gaan is in ieder geval uren werk en ik heb nog maar op de helft van de knopjes gedrukt dus God mag weten wat er nog meer te gebeuren staat als ik daar op druk.