vrijdag 22 september 2017

Vrienden en kinderen

Koken voor vrienden is altijd erg leuk. Je bent er wel een hele ochtend
of langer mee zoet maar de voorpret is minstens zo fijn als straks samen eten. Je denkt na over wat je gaat maken en koopt de boodschappen. 

Je bakt je kippenpootjes, je marineert je saté, je maakt je saus, de tomatensoep met verse ballen gehakt, stokbrood, salades, wijn, ijs slagroom vruchtjes enfin, je kent het wel.

Ik mag het graag doen op voorwaarde dat het mensen zijn die geen kinderen meenemen daar kan ik ronduit niet tegen. 

Komt omdat wij ze niet zelf hebben dus je bent niet gewend aan de drukte. Ik zeg het maar eerlijk. Je moet je grenzen kennen en durven aangeven anders ben je fout bezig. Het moet tenslotte voor jou als gastheer ook een feestje zijn.


Enfin: vanavond dus een klein feestje waar ik zelf reeds een voorproefje op heb omdat ik er zo van genieten kan die voorpret van koken, bakken en braden.