dinsdag 29 augustus 2017

God bestaat niet



Nog altijd leutert de wetenschap over de oerknal en probeert u en mij op de mouw te spelden dat dit wetenschappelijke denken groter is dan het geloven in een Schepper.


Een stommer gedachte kan ik nauwelijks bedenken als ik eerlijk ben. God bestaat niet want eerst was er niets en dat niets werd iets en ontplofte en werd hetgeen dat u en ik zijn.

De sterren de stelsels, de planeten de zee, de aarde de woestijn, de mooie meiden, de lelijke oude mannen, de kamelen, atomen, moleculen, DNA structuren, kroketten in de automatiek, natuurwetten, natte winden van mensen die chinees eten, lichtsnelheden, zwarte gaten, schoonmoeders, gevulde koeken, negerzoenen, ongestelde vrouwen, puistige tieners, zweetvoeten, ballen gehakt, verliefde gevoelens, wiskunde leraars, kippige negers, kale mannen, klapsigaren, aambeien, fraaie zonsondergangen, molens met en zonder wieken, aarskloven, dikke dameskonten, borsthaar, tandbederf, okselharen, enfin ik kan nog wel uren doorgaan.

Het doet mij altijd denken aan: Een aannemer bestaat niet want in het begin lagen er enkel stenen, cement, heipalen en veel beton. Met een grote knal worden huizen tot stand gebracht. Gewoon opblazen die bende en hup daar staat paleis Soestdijk al. Iedereen die daar geloof aan hecht, wordt per direct opgesloten en in een dwangbuis gestopt.


Doch het miljarden malen complexere van de schepping wordt afgedaan als een grote ontploffing van het niets en verkocht als wetenschap. Sorry, maar ik noem dat lariekoek speciaal en veeg er mijn door de tijd geëvolueerde harige kont mee af….