maandag 15 mei 2017

Reetje kijken


Een buurvrouw van een eind verderop,  kwam naar mij toe met de vraag
of ik een leuk reetje wilde zien? Wat zeg je als man op zulk een vraag anders als: “graag.”  Het bleek om een reekalfje te gaan dat op het weiland liep maar was te ver weg voor de foto. Ben maar terug gegaan naar huis met een illusie minder. Was ook vanzelfsprekend dat leuke reetjes meestal buiten bereik blijven van de gewone man. Moest er van naar de wc om wat stoom af te blazen.

Gelukkig is het zwevende toilet uitgevonden waarmee je nog een beetje de juiste hoogte kunt bepalen van je zit. Ooit toen de mensen nog dwergen waren is de wc-pot uitgevonden en gaf men hem terecht de hoogte van 40 cm. Doch de mensheid wordt steeds groter waardoor de meesten van ons onder een hoek van 90 graden zitten te downloaden. Echt lekker is dat niet want je zit met je knieën als een kraanvogel in paringstijd een beetje te persen en te hopen dat je door de verkrampte houding straks weer van de pot kunt komen. Ik ken een oudere bouwvakker die dat niet gelukte en toen de volgende morgen door zijn echtgenoot met een korte ruk van de pot is getrokken. Wat een heel aardige kijk geeft op het spreekwoord: van den pot gerukt zijn.

Enfin, wij hebben nog een heel lage dus u begrijpt dat enige oefeningen per dag om de ouder wordende knietjes te versterken hard nodig zijn, anders komt ook deze ouwe jongen straks niet meer van het glazuur en ik heb het persoonlijk niet op lang poepers.

Je hebt ze wel die mensen die de krant meenemen en dan een half uur voor zichzelf uit gaan zitten stinken, doch ik snap dat niet. Wie gaat er nu in zijn eigen stank zitten voor zijn plezier? Enfin, de mens is een bijzonder wezen en ik gun iedereen zijn vreemde kantjes, maar heb toch het voornemen om ook ons toilet zwevend te maken zodat ik tot in lengte van dagen kan ontlasten. En dan gelijk maar eens kijken wat de kosten zijn van een antistank-wc-pot want daar wordt nogal reclame voor gemaakt. Het zou de geur direct afzuigen en naar buiten blazen wat leuk is voor de buiten bbq ende buren. We zullen zien….