dinsdag 2 mei 2017

Heeft bidden wel zin?



Goed, de Bijbel en niemand minder dan de Here Jezus zelf, moedigt u en mij aan om vooral te blijven bidden. Dus je bidt voor de vrede in een wereld vol ruzie en oorlog.
Je bidt voor de gezondheid van mensen om je heen en ze blijven ziek. Je bidt voor mensen met een heel erge ziekte en ze gaan massaal toch dood. Je bidt, je bidt, je bidt….

Kijk je terug op al je gebeden dan kom je zo maar tot de gedachte of het nu wel zin heeft al die woorden richting omhoog? Velen beweren dat God alles wat gebeurt in Zijn handen heeft. Wat is dan de zin van bidden omdat jij zaken gaarne anders zou zien. Bedoel nu niet een gebed van: ’Heer geef ons a.u.b. een mooie auto!’ Ik bedoel de oprechte eerlijke gebeden in de vorm van gebed voor je zieke moeder of vader die toch overlijdt.

Dan sta je toch even aan het graf met een brok in je keel want je hebt gebeden en……dood.
Toch denk ik dat bidden in de eerste plaats iets doet met jou als mens in verhouding tot God. Je stelt je afhankelijk op. Je geeft aan dat je afhankelijk bent van Hem. 
Je krijgt hoop, ook iets wat je hard nodig hebt in dit leven. Je kunt je last (de zieke) delen met de Allerhoogste. Dit geeft al een positief gevoel een hoop een zeker weten dat Hij je hoort.

Doch gebeden worden nooit massaal verhoord. Laten we daar nu maar eerlijk over zijn. Bij mij niet tenminste. Misschien bij u wel. Ik wens het u toe. Ik geloof u enkel niet….