woensdag 22 maart 2017

De Here Jezus wil dit land regeren



Ik las het op de borden die een weekje geleden diende om de politieke partijen te worden gebruikt om hun campagne affiches op te gommen en nu overplakt worden door
“christenen”  die geen boodschap hebben aan de wet. Ik dacht erover na en geloof het niet, als ik eerlijk ben.  Het is me te eenvoudig, te menselijk gedacht. Bedoel als Hij het land wil regeren Hij dat al lang gedaan had. Hij heeft een groter doel voor ogen, me dunkt. Pas als je goed nadenkt over zo’n affiche blijkt hoe beperkt ons denken is. Hij wil geen oude in zonde gevallen aarde regeren, ben je mal. Hij maakt een heel nieuwe. Pas dan begint het grote regeren.
Als u Hem drie vragen zou willen stellen, welke zouden dat zijn? Er dient in mijn geest direct een scala vragen op.
Waarom schiep U die alles weet de duivel?
Waarom sterft een lief kind soms een uur na de geboorte en wordt een heel slecht mens soms erg oud?
Als de aarde maar 6000 jaar oud is, hoe kan het dan dat wij sterren kunnen zien op 1000000 lichtjaar afstand?
Hoe zit dat met die dinosaurussen?
Hoe bouwde men de Piramiden?
Hoe loop je op water?

Waarom, waarom, waarom. Herkenbaar meen ik. We hebben ze allemaal wel die waaroms. En laten we nu niet doen of waarom vragen altijd fout zijn of getuigen van ongeloof. De Heer riep zelf ook: ”Vader waarom hebt U Mij alleen gelaten?”

Nee, niet dat waarom is fout. Waar de werkelijke fout ligt is dat wij menen dat de Schepper na te rekenen is. Wij bedenken hoe Hij het ongeveer moet doen en wat en hoe te regeren, want dat wil Hij vast wel. Denken wij.