donderdag 22 december 2016

De kerk is Gods huis niet

Natuurlijk moeten wij het Huis van God (de kerk) niet vergeten. Zeker niet rond deze dagen waarin de kerststal in menig huis centraal staat.

En dat terwijl er nergens in de Bijbel staat dat het kindje in de stal werd geboren. Ik vind dit "Huis" van de Schepper (de kerk op Gouderak) zo sfeervol dat ik denk dat hij hier ook wel eens getoont mag worden.
Zo niet dan hup weg ermee! Ik houd van de kleuren en het groen dat in meninge kerk het plafond kleurt. Sommige mensen beweren dat groen niet snel door houtwormen en ander gespuis wat hout aantast, wordt aangevreten. Of dit waar is? In ieder geval zijn veel kerken voorzien van een groen plafond....
Hoewel het echte huis van God nimmer een gebouw is dat door mensen is gemaakt. Zijn echte huis is uw hart. Als Hij moet kiezen om al de kerkgebouwen in de wereld om te ruilen voor één kinderhartje, dan zou Hij dat meteen doen. Daarom schiet ik altijd in de lach als ik voorgangers hoor beweren dat God in het kerkgebouw woont. Grote ONZIN!