vrijdag 18 november 2016

Winden zonder geur


Het bewijs dat Loe de palingboer God in het vlees was, werd gevonden in het feit dat hij winden kon laten zonder te stinken. Volgens Mien dan, een van
de eerste aanhangers van deze sekte die Nederland overviel in de jaren vijftig zestig en had 500/600 aanhangers.
U vindt dat terecht kolder en dat is ook zo, en toch moet mij van het hart dat ook wij dikwijls bekrompen vreemde denkbeelden hebben over mensen die een taak vervullen in de gemeente.
Nog niet zo
heel lang geleden was het ondenkbaar dat de dominee zich in zijn korte broek vertoonde. Nog erger was een zwembroek, dat was gewoon not done. De beste man moest zich immer in een keurslijf bevinden die de goedkeuring van de leden beviel.
Lastig, lijkt mij. Ik zou het niet kunnen. Die zwembroek zou nog wel gelukken om hem in de kast te laten, want ik zwem zo zelden. Maar het rijden op een oude harley Davidson (waar de naam van de Zoon van David zo mooi in terugkomt) zal ook wel te wuft zijn. Lijkt mij een zware baan want je doet het nooit geheel en al goed.
Dat hebben overigens alle mensen die hun nek boven het maaiveld durven uitsteken.
Er zijn altijd wel "zwakke" personen die menen hun van alles voor de voeten te werpen omdat ze zelf zo weinig presteren.....