maandag 14 november 2016

Scheiden in Ammers

Insluiper op Groot Ammers

Even het oud papier in de bak werpen want op Ammers moet je alles scheiden. Hoe meer je scheidt, hoe fijner men het hier in het dorp lijkt. te vinden. Let wel:
ik zeg: scheid en niet schijt. Zou dat gedonder met alles te scheiden wellicht de oorzaak zijn dat er zoveel in huwelijken gescheiden wordt? Dat zo'n man of vrouw denkt: eigenlijk is mijn partner best wel lelijk ...
geworden, "laan" ik hem opruimen! Misschien handig als daar ook een bak voor komt. Dat je niet zo hoeft te zeulen met je ex partner maar dat er op een verantwoorde wijze wordt omgegaan met het recyclen. U ziet er niets in? Het geeft een heel nieuwe dimensie aan de uitdrukking "in de bak zitten".

Kom, kom, we zijn hier als moderne mensen onder elkaar en u kunt gerust zeggen wat u denkt. "Waar is Wim? Oh die zit in de bak. Hij wordt gerecycled. Ze konden van het overtollige vel op zijn pens nog negen naveltruitjes maken o.i.d. Het haar op zijn rug zal tot drie kokosmatten verworden en de kale plek op zijn schedel tot penaltystip in kunstgras."

Het klinkt logisch.
Enfin, de poes van de buren meende overspelig even binnen te wippen. Ze zat er 10 minuten maar toen ik ging stofzuigen toch op huis aan. Gelijk heeft ze. Poezen zijn tenslotte honkvast. Nou de rest van de Schepping nog. Of zou het gras bij de buren echt veel groener zijn? Ik ben zo bang dat het schijn is. Maar dromen mag. Tot je er poezelig van wordt.