dinsdag 1 november 2016

De herfst joelt door de bomen

Wie niet geloven kan dat de wereld een plek vol wonderen is, moet eens op de tiendweg gaan wandelen. Het kost niets en is elke dag open en vrij toegankelijk.
Overigens schiet ik altijd in de lach als ik mensen hoor over de sportscholen. 


Ik fiets er wel eens langs en zie ze lopen naast elkander op een lopend bandje. Ze ademen de zwangere lucht in van elkaars transpiratielucht en uitgestoten lichaamswasems.
Of op de hometrainer trappen ze zich in elkanders parelend zweet geen meter vooruit. In strak nylon step bij step in dikke buiken vet verbranden en lekker afvallen voor honderden euro's per jaar. Prima hoor, ik zeg doen.

Ikzelf doe het gratis in de natuur, de frisse lucht en de wonderlijke zaken die ik zoal tegen mag komen.
Wandelen, slenteren, een stevige pas of op de fiets, helemaal gratis en voor niets. Zo heeft de Schepper de mooiste zegeningen voor ons beschikt. Geniet er gerust intens van, het is ervoor en komt de mens toe, bij alles waarmede hij zich aftobt in zijn korte leven op aard....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.