dinsdag 18 oktober 2016

Je bent over de datum

Eergistermorgen, de Molenwaard ontwaakt wederom. Op straat glimt het asfalt want er is een beetje regen gevallen.
Bij ons op het opritje ligt een pakje. Ik raap het op, het blijkt een halfje boerenbruin brood. Ik vind de gekste dingen en kijk nergens van op, dus neem het even mee naar binnen en plaats het in de diepvries. Komt er iemand om, dan kunnen ze het meenemen en zo niet dan eet ik het zelf
toch lekker op.
Ik ben niet zo zielig dat ik dát dan vies vind. Je moet ze de kost geven die melk die een dag over de datum is, al vies vinden en weggooien. Had laatst een visite die mij een pilsje teruggaf want het arme pilsje was één maand over de datum. Sorry, maar dan ben je dus echt heel erg een kind van de tijd.
De Schepper heeft je de beschikking gegeven over een paar uitstekende organen waarmede ieder mens in staat is prima in te schatten of iets nog goed is of niet! En dan laat zo’n “modern” mens zich volledig afhangen van zo’n datum op het product.
Wij hebben laatst een blik bruine bonen gegeten die 15 jaar over de datum was. Het was prima. Wat nou vies. Wat nou over de datum. Hallo, we zijn toch niet helemaal gek geworden in Nederland! Nog even en je krijgt als baby bij de geboorte op je rechterhand een code waarop te lezen staat tot wanneer je houdbaar bent. Over de datum, hup weg ermee. Dat schept lucht en ruimt op. Sorry, ik doe ff nie mee nie…..