maandag 15 augustus 2016

Mijn eerste ervaringen met Wietolie

Ten eerst wil ik duidelijk maken dat er twee hoofdvormen zijn om dergelijke middelen te gebruiken. De eerste voor het plezierige effect en de andere om medische redenen. Bij die laatste zoeken wij naar een zo laag mogelijke dosering waarbij wij ons “normaal” blijven voelen en toch het gewenste effect scoren op onze gezondheidsklachten.
Dáár is het mij dus om te doen want als ik stoned wil worden,
dan scoort de Tramal (opiaat) die ik al 20 jaar gebruik, hogere ogen om te bezigen. En toch zit ik al jaren op een halve tramadol per dag. Bewust voer ik het niet op, want het gaat mij niet om een lekker gevoel of geheel pijnvrij te zijn, doch om de dag redelijk door de pijn heen te stappen. Dus verhalen over: oh kijk maar uit en wees toch voorzichtig met wietolie, kunnen goed bedoelt zijn, maar komen meestal of uit de mond van een gebruiker (lees misbruiker) die zelf de ruggengraat van een kwal bezit, danwel uit de mond van lieve goedbedoelende mensen die niet beseffen dat er aan aspirine elk jaar honderden mensen overlijden en aan wiet nog nimmer iemand is overleden.
Om kort te gaan: de lijst van pijnen en ziekten waarop wiet een positief effect zou kunnen hebben (mits op een juiste wijze gebruikt) is ellenlang en zelfs mensen die uit zijn behandeld zeggen heel veel baat te hebben bij het gebruik voor medische redenen.
Ikzelf ben rond mijn 14e levensjaar tweemaal op het randje van de dood geweest. Zal u de medische bla, bla besparen, doch het komt hier op neer dat er een enorm gezwel in mijn 12vingerige darm zat die in Gouda verwijderd is In het ziekenhuis. Dat ging ontsteken en de lever, galblaas en galgangen raakten geblokkeerd, waardoor ik in de nacht in Utrecht onder het mes ging en opnieuw geopereerd werd. Ik knapte na o.a. verwijdering ontstoken galblaas op, maar de artsen vertelden mij dat ik dra ik volwassen werd, last zou krijgen van wat er zoals gebeurd was. (Pijnen, moe, maagproblemen omdat de gal vrij mijn maag in kan stromen i.p.v. opgeslagen te worden in de galblaas). Ze kregen gelijk. Ben ondanks de pijnen en vermoeidheid toch tot mijn 55e in het werkproces aanwezig geweest en dit jaar definitief gestopt omdat ik zo langzamerhand op mijn tandvlees begon te lopen. Toch zie je niets aan mij, sterker nog ik zie er sterk uit en ben dat ook, maar…heel kort dan is de fut er uit. Ik moet mijn hoeveelheid energie dus heel goed uitsmeren over de dag.
Hoe verliep het bij mij? Ik zoek al jaren naar een alternatief voor Tramal omdat het mij hoofdpijn geeft als bijwerking en de peristaltiek in de darmen vertraagt. Na heel veel lezen, luisteren, napluizen bij wietolie Nederland terecht gekomen en een flesje (10ml) in de normale sterkte bestelt. (55 euro) voor 250/300 druppels. Na betaling binnen 3 dagen in huis over de post keurig verzorgt.
Gisteren voor het eerst de tramal op een zijspoor gezet en begonnen. Morgen de eerste ervaring opschrijven. Hou je vast…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.