maandag 15 augustus 2016

Ervaring wietolie (deel 3)

Ik zat even in de tuin om bij te komen. Maar er woelde iets van onrust in me en ik dacht; laat ik maar naar binnengaan want bij het onrustige gevoel, kwam
er ook iets van een onzeker gevoel. Is dit wel echt? Of is het een waan of zo? Straks zwem ik in mijn lange onderbroek in het echt in de rivier de Lek en droom ik dat ik in huis loop op pantoffels? Besloot opnieuw op de bank te gaan liggen en he
t tijdsbesef vervaagt. Uren lijken minuten en de muziek op de achtergrond is heel intens alsof je er deel van uitmaakt.
Plotseling drong het door dat ik nu toch heus met het eten moest beginnen. Zou een wereldgerecht maken van knor (Kip madras) maar alles duurde zo lang en verliep zo traaaaaaaaag….
Paula kwam thuis en ik vertelde haar van mijn overschatting wat ik aankon. Ze keek me aan en leek te denken: hij weer! Kreeg zowaar het eten op tafel maar zo maf, het smaakte naar niets. Alsof ik staalwol zat te kauwen. Totaal smaakloos. Ik vroeg wel drie keer aan Paula hoe het smaakte maar ze verzekerde mij dat het normaal was. De rest van de avond verliep alsof ik op wolken liep.
Euforische gevoelens wisselden zich af met momenten van loomheid. Niet iets dat je zegt: wat voelt dat fijn. Meer iets om nooit meer mee te maken. Viel als een blok in slaap en droomde dat ik een bellenblazer was die mensen formeerde uit zeep en lucht. Droomde ook over Sarah mijn Arabische tandarts. Kan niet in details treden (u begrijpt)…

Toen ik wakker werd (rond de klok van zeven uur) voelde ik mij zeer uitgeslapen doch er hing tot laat in de middag nog een vreemd loom gevoel in mijn lijf. Om kort te gaan, de eerste ervaring met dit middel is negatief. Moet ik er wel bij vertellen dat ik daar dus wel zelf schuldig aan ben. “Begin met één druppel”, had men gezegd en dan moet je niet zeuren als je er drie neemt (zo in mijn mond en wie weet vielen er wel vijf druppels in), ik zie dat niet zonder leesbril. Besloten om vanavond om 21.00 één druppel te nemen en dan af te wachten hoe dat bevalt. We zullen zien. Arabische tandarts, ik kom er aan…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.