maandag 28 december 2015

Dankbaar

Wat hebben wij het nog altijd onwijs goed in Nederland.
Ondanks al het gezeur hebben wij nog zoveel zegen dat je al je zegeningen echt niet tellen kunt. Ik voor mij heb elke dag zoveel om voor te danken, dat ik nauwelijks aan klagen toekom. Goed, er zijn wel eens zaken die mij hoog zitten, maar als ik ze weeg op de schaal wat er zoal geleden wordt op deze aardbol, dan schaam ik mij een beetje.
Elke dag een warm deken, kleding, medische zorg, eten, een woning, een fiets, een auto, een motor, een brommer, een laptop en tal van zaken die ik niet eens kan benoemen omdat de lijst te lang is om neer te pennen.
Dan de gezondheid en bovenal het allerbelangrijkste: te weten een kind van Hem te zijn. Het is allemaal te wonderbaar, ik kan er niet bij en voel mij een oliebol als ik begin te klagen. Daarom neem ik er nog maar eentje...