maandag 12 oktober 2015

De paradijsvloek

Soms vraag je je af of het niet beter was geweest als we allemaal gewoon kind waren gebleven. Was dat soms de paradijsvloek?

Bedoel dat volwassen worden! Pukkels, vreemde gevoelens, ruig gedrag, gedoe met voortplanten, lichaamsbeharing, oud en rimpelig worden,haarverlies, geknoei met brillen en valse tanden enfin een scala aan zaken waar je als kind zo zelden mee bezig bent.
Gewoon maar genieten zonder zorgen en als een van de weinige momenten waarop je baalt als je naar de tandarts moet voor die klote beugel. Zou ik nog kind willen zijn dan? Ehh nee, dat is het gekke. Ik ben zo onwijs blij dat ik die vermoeiende tijd achter mij heb mogen laten. Ouderdom heeft ook voordelen. Je gaat je steeds minder zorgen maken hoe je er uit ziet en wat anderen van je vinden. Je lust spuitjes en behoeft zo weinig meer te leren. Heerlijk! Nog even en ik ben echt oud en kinds. Terug in het paradijs?