dinsdag 6 oktober 2015

Muggen uit het stof der aarde

De ramen met horren, al volop herfst, de deuren dicht, regen, en toch nog muggen! Ik ving er afgelopen nacht zeven met de electrische mepper.
Dan lig ik maar te balen en te wachten tot er weer zo'n loeder om mijn kop zoemt en dan maar meppen en hopen dat je een blauwe vonk gewaar wordt en een geur van verbrand zijnde schoenveters. Weer even pitten en....zoem, zoem zoem. Vroeg in de morgen ben ik er maar uitgegaan en ving er daarnet nog drie. Tien muggen op mijn (lees onze) slaapkamer. En ze moeten enkel mij hebben, Paula wordt nimmer gestoken door zo'n kreng.
Men vraagt zich af waar ze vandaan komen? In de bijbelse dagen kwamen ze uit het stof der aarde. Deze gedachte zette zich door tot de middeleeuwen en verviel toen tot een dwaling. Goed, het is wel wat stoffig onder het bed, maar zouden daar dan toch tien muggen uit kunnen ontstaan? Ik voor mijzelf ben er nog niet uit maar één ding vraagt men zich midden in de nacht wel steeds hardop af: Waarom oh waarom schiep God de mug? Van mijn had Hij het (met respect) kunnen laten.....