zaterdag 19 september 2015

Oud maar mooi

Ik houd van oude gebouwen,
oude wijnen, oude kaas en oudere vrouwen. Ik heb het niet zo op heel jong gedoe. Ik mis het doorleefde, het stukje verval waardeer ik hoger dan de gaafheid van de jeugd.
Het vertelt een verhaal. Er zit een zekere lading achter die mij zeer goed bevalt.
 
Neem dit plekje van de voormalige technische school in Gouda aan de Graaf Florisweg.
Een heel mooi stukje waarin je als vanzelf de ontelbare jongensvoeten die erdoor sloften en hun beginnende basstemmen door de baarden in al die kelen kunt gevoelen.
Als je smaakt hebt tenminste. Ik hou ervan. Temidden van een generatie die ons op de mouw wil spelden dat wat oud is, af heeft gedaan en vervangen moet worden, geniet ik van wat ooit nieuw was. God houdt ook van oud. Oud en wijs gaan bij Hem ook hand in hand en door één deur. Wie door Hem binnengaan vinden het leven en de ladder Jacobs....