maandag 21 september 2015

Dokter Frankenstein

Hoofdpijn, hoofdpijn, hoofdpijn, dus maar weer naar de huisarts. Ik had het lieflijke vrouwtje verwacht, wat ik wel zie zitten
voor op een onbewoond eiland, maar als arts iets minder hoog inschat. Zal mijn vooroordeel wel zijn. Maar toen ik binnenging, bleek er een op Boris Karloff gelijkende man te zitten van ongeveer 2 meter bij 120 kilo. "Zo en u heeft dus hoofdpijn," sprak hij met een bas die ...
de ramen deed trillen.
Hij kwam naderbij en nam mijn hoofd in zijn enorme handen en kneep er eens in, gelijk een Turk een watermeloen keurt op mate van rijpheid.
"Doet dit zeer?" "Ehh ja dokter."
"En als ik hier druk?" (een gevoel of mijn hoofd tussen een bankschoef zat werd mijn deel nu). "Ehh auwwwwww, ja dat doet zeer dokter."
"Goed, dan heb ik het al gezien, u heeft een voorhoofdsholte ontsteking, met aan zekerheid grenzende poliepen."
"Komt het in de familie meer voor die poliepjes?" "Ja dokter mijn oma had het en mij pa ook."
"Goed, dan zullen we dat eens oplossen. U krijgt een neusspray en een antibioticakuur. Over 14 dagen wil ik u terug zien.""
Alles bij elkaar heeft het hele consult hooguit 4.5 minuut geduurd.
Wat een dokter! Ik mag hem gelijk! Dokter Frankenstein, geen half werk.