donderdag 27 augustus 2015

Christenplicht

Ben ik tegen het helpen van vluchtelingen? Dan zeg ik: nee zeker niet. Sterker nog het is onze plicht als mens om elkaar te helpen.
Het grote probleem schuilt hem voor mij in de grote stroom mensen die een geloof aanhangen waarvan wij elke dag in de media de meest gruwelijke verhalen horen en beelden te zien krijgen. Egypte, ooit een christelijk land is inmiddels geheel en al Moslimland geworden. Ook in ons land verrijzen de Moskeeën als paddenstoelen uit de grond. Hoe ziet Nederland er uit als de statistieken waar zijn dat moslimgezinnen zich veel intenser en sneller vermenigvuldigen dan Nederlandse gezinnen doen? Zelfs iemand die slecht rekenen kan, begrijpt dat over een paar generaties ook Nederland geheel Moslimland zal zijn.
Dát is de grote angst van veel Nederlanders. Mogen wij a.u.b. onze eigen cultuur kostbaar vinden en die verdedigen? Mogen wij vraagtekens zetten bij hoe onze vrijheid van Godsdienst bedreigd wordt door de instroom van mensen die een geloof aanhangen waar ze zelf voor op de vlucht moeten slaan?
Denk daar eens aan voorgangers, politieke leiders en mensen die gezag mogen uitvoeren van de Schepper aller dingen. U roept zo gemakkelijk dat het onze plicht is mensen te helpen (en ik onderschrijf die gedachte) maar ik hoor u zelden tot nimmer over de gevolgen van onze goedbedoelde hulp…
Weet u niet dat dagelijks ontelbaar veel christenkinderen worden gedood door dit geloof? Mensen worden onthoofd door aanhangers van dit geloof? Kerken in brand worden gestoken? Anders gelovigen als varkens worden gezien die gerust gedood kunnen worden? Wordt het niet eens tijd dat u die kant van de medaille belicht in plaats van iedere keer maar weer aan te komen met het wijzen naar onze (christen) plicht? U verveelt mij een beetje als ik eerlijk ben en ik krijg de indruk dat u als een struisvogel de kop diep in het zand aan het drukken bent.