vrijdag 3 juli 2015

Hekel aan...

Een van de fijnste dingen van het ouder worden is dat je nu uit durft te komen voor zaken waar je niet van houden kunt. Vroeger als kind
moest je meedoen anders viel je uit de boot. Voetballen, ondanks dat ik een hekel had aan die rot bal! Spelletjes spelen hé jakkes! Maar je deed mee en ergerde je dood aan mens erger je niet. Je durfde niets te zeggen want je wilde meedoen met de rest. Toen je ch...risten werd lekker op de huiskring en dat terwijl je een hekel had en hebt aan samen in een lullig kringetje zitten. Nee, een van de zaken die nu zo fijn zijn is dat je gewoon durft te zeggen dat je ergens geen reet aan vindt. Men kijkt je dan wel vreemd aan, maar daar heb je als je ouder bent lekker lak aan.
Dingen waar ik niet van hou

Sport kijken (wel sport doen, zolang het geen voetbal is)
Dun wc papier (te close gevoelens)
Spelletjes doen (Jeugdtrauma?)
Verjaardagen (“Gezellig in een kring, burp!”)
Radijs (braak verwekkend)
Poepen bij een ander (wel lekker thuis)
Een kerkdienst waar de preek in het gebed nog eens over wordt gedaan (Jaha we weten het nu wel!)
Campingkleding (flodderkruizen)
Oude mannen in sportwagens (moet gewoon een lekkere jonge meid in)
Een wind laten zonder geur (heeft een dove niets aan)
Cup D zonder houder (grondhangeffect)
Bierbuiken met haar, trots gedragen (kijk mij eens lekker tokkie zijn)
Uit de mond ruiken ( poets je tanden eens!)
Dames met heel kort haar (beetje te veel emancipatiegevoel) leuk, maar je wordt er zo lelijk van.
Transpiratiegeur (doet me aan uien denken in de zon)
Mosselen eten (seks zonder Hygiëne)
Slapende mensen in de kerk (blijf dan lekker thuis)
Slaan met autoportieren in de nacht (doe ff normaal!)
Bijbelkringen (te veel amateuristisch en met slaapverwekkende verhalen dingen die mij niet aangaan)
Mensen die heel dichtbij staan met praten (een mooie vrouw heb ik dat probleem niet mee)…
Buren tot diep en de nacht bbq en met veel kabaal (Heer laat het gaan regenen!)
De grijze of groene bak buitenzetten/binnenhalen na 23.00 uur (doe dat ff eerder)
Te lange lijstjes (oké ik stop al)….