vrijdag 19 juni 2015

Dagboek zaterdag


Even bij die ouwe kijken hoe de zaken er voorstaan straks. Hij zal wel weer appelmoes willen hebben, de goedkope dan.
En Bona voor in zijn neus. Het valt mee. Hij ziet er nog altijd wel verknipt uit, door mijn toedoen en heeft nog genoeg in huis. Wil enkel een ongesneden brood.
Dat valt nog niet mee bij de supermarkt is het onvindbaar. Dan maar een gesneden want als ik bij het Stoepje brood haal is het vast te duur voor die ouwe.
Ik besluit een BBQ te geven en aangezien er achter het huis te veel wind staat, gaan we in de voortuin zitten. Nodig wat vrienden uit en de rookontwikkeling is enorm, maar dat is nu eenmaal onderdeel van de fun. Zolang je het tot een enkel keertje per jaar beperkt is het voor de buurt te verteren.

Als we net aan de wijn zitten en ik de eerste gamba’s bij mijn vrienden naar binnen zie glijden, zie ik uit mijn ooghoek de deur bij Old Shat opengaan. Hij neemt plaats in het zonnetje voor de deur en loert verlekkerd naar wat wij daar zoal zitten te smullen. Ik zie mijn vrienden naar hem kijken en een stelt de vraag wie dat vieze oude mannetje is? Lastig, lastig, lastig omdat mij nu net het gedeelte uit de Bijbel in gedachten komt om als je een maaltijd houdt men ook aan dit soort mensen moet denken.
Probeer me nog te verschuilen achter het idee dat die ouwe enkel appelmoes en frambozenvla eet, maar er zit een stukje onrust in me. Ik kan niet echt genieten van het eten maar besef wel dat als ik hem roep, iedereen aan tafel niet meer kan genieten.

Een oude man met klodders bona in zijn neusgaten en die er uit ziet als een holbewoner. Ik ben Majoor Boshardt toch niet? Hoe los je dat nu op? What would Jesus do? Of anders, wat zou jij doen?
Wordt vervolgd