donderdag 25 juni 2015

Dagboek vrijdag

Het was weer eens zover. Na het lezen van het boek: De kracht van positief denken, wist ik wat me te doen stond.

Ik moest geloven in mezelf, mijn tanden gelijk een pitbulterriër zetten in datgene wat ik het liefst wilde doen. Als je ergens geloof voor hebt, zal het ook gebeuren, zo werd mij verteld door de auteur van het boek. “Ik dacht al dat het zo werkte”, mompelde ik tegen Paula die even opkeek uit haar Libelle, met een paar ogen die leken te zeggen: doe nou maar “normaal” joh. Ik wilde altijd al een eigen zaak beginnen, me opwerken binnen de maatschappij en een gerespecteerd zakenman worden. Maar nooit had ik de moed gehad om mijn plannen in daden om te zetten.
Dat kwam, zo vertelde mij Dr Norman, door een gebrek aan geloof in mijzelf en in God. Maar nu was ik vastbesloten om mijn plan uit te gaan werken. Het betrof een geheel nieuw soort dekbed.
Eentje die op de christelijke markt een absolute bestseller zou worden. Het nieuwtje zat hem in de vulling die zou gaan bestaan uit een materie die tegelijkertijd lekker warm in de winter en in de zomer een ademend effect zou hebben. Ik wilde de dekbedden namelijk gaan opvullen met de baarden van Heilsoldaten.

Wordt vervolgd