maandag 22 juni 2015

Dagboek dinsdag

We hadden een erg goede dienst in het bejaardenhuis met de kinderen. De oudjes genoten en klapten in hun handen. 
Enkel erg jammer dat een van de leiders (een oude man uit Indonesië) tijdens het zingen van een vurig opwekkingslied, zijn kunstgebit naar buiten spoog dat in twee hapklare brokken op de stenen vloer uiteen viel. Ik zag het in mijn ooghoek voorbij komen en vroeg mij af of je voor een gebroken kustgebit mag bidden om een wonder?

Het meest vervelende was dat hij vanuit het Indonesisch de vertaling naar het Nederlands voor zijn rekening zou nemen en nu hij murmelde en spetterde met zachte mond als mijn opa van vierennegentig, was er niets van te verstaan. Ook al deed hij nog zo zijn best, het enige wat hij zonder dat lamme gebit nog wist te produceren was een hoop speeksel dat  in wilde vlokken om hem heen vloog.

Natuurlijk was ik weer de klos om zijn gemurmel in iets dat nog enigszins leek op Nederlands om te zetten op het podium. Het koude zweet brak me uit. Het leek wel of de oude man in tongentaal stond te murmelen en ik begreep al snel dat hier onmiddellijk een oplossing voor moest komen. Temeer aangezien de groep kinderen morgen (woensdag) in het volgende rusthuis een optreden zouden geven. Zag de bui al hangen dan ik (omdat ik vrij ben) de ganse week  naast deze broeder die met “zachte mond” gebeden het zwerk in stond te spetteren, zou moeten staan. De oplossing werd gevonden in “Backs” de lokale gebitten reparateur hier in Gouda. Morgen om halfnegen zouden we samen als eerste op de stoep staan om de “kunstklapper” tot een geheel te laten versmelten zo de Here wil en wij leven.

P.s met Old Shat gaat het prima, hij koopt zijn boodschappen weer aan de SRV wagen dus daar ben ik dan even van af. Heb het al druk genoeg nu met de Kings kids….