vrijdag 29 mei 2015

Peters dagboek zaterdag


Kon de afgelopen nacht de slaap niet vatten. Dat rare kamelengeluid bleef maar in mijn hoofd rondspoken.

Ben om half drie naar beneden gegaan en heb een tijdje voor het raam gestaan. Kreeg weer sterk het gevoel over me dat God van me houdt ondanks dat ik gebouwd ben als een tank. Ging voor de spiegel staan en mompelde:“This body is built like a tank, but in spirit I'm a Little Man.
Besluit om het vraagstuk profeet maar te laten rusten en me bezig te ga...
an houden met dingen die ik wel snap.
Sla de Bijbel open en lees, Heb uw naaste lief gelijk uzelf. Besluit om dit Schriftwoord in de praktijk te brengen door Old shatterhand (een alleen wonende kluizenaar aan het einde van de straat die vanwege zijn sprekende gelijkenis door iedereen Old Shatterhand wordt genoemd) te bezoeken en hem mijn liefde te tonen.
Bij het compleet verwaarloosde huis aangekomen loer ik door het gescheurde venster naar binnen om een glimp van meneer den Ouden(zo heet hij echt) op te kunnen vangen. Ik zie hem zitten achter in het enorm vervuilde huis.
Zijn lange grijze haar en lederen jas, aan welke hij zijn bijnaam te danken heeft, wapperen langs zijn lichaam als hij aan komt lopen om te kijken welke idioot er s ’morgens om 09.00 uur op de deur staat te bonzen.
Krakend gaat de deur open en een muffe lucht komt me tegemoet. Begin met, “Moge Old shat”, kom even kijken of ik nog wat voor je kan doen”. Hij kijkt me aan en ik lees in zijn waterige ogen een mengeling van verbazing en iets van “laat die gozer opdonderen”.
Wordt vervolgd