dinsdag 31 maart 2015

Goddelijke handen

In mijn hand woont het kuiken. Het ziet mij als moeder dus wil onder mij kruipen. Maar met die 97 kilo is dat wat lastig dus ik open mijn warme hand en daar zit hij dan een beetje amechtig in te suffen en steekt zijn kopje tussen mijn vingers door in goed vertrouwen. Ik moet mij wat inspannen anders dan sluiten mijn vingers zich en door die kracht zou het lieve diertje gekeeld worden en dat kan niet de bedoeling zijn. Het slaapt in mijn borsthaar en pikt er dingen weg waarvan ik niet zeker weet of het ongedierte is en ik dus hoognodig moet douchen of de fantasie van het kuiken. Ik heb het op het eerste gehouden en mij gewassen.
eigenlijk geeft het mij een beetje een vaderlijk gevoel. Goddelijk zelfs in staat om warmte te geven en liefde of de dood.
Met Pasen hebben we het over de dood van de Here Jezus die daardoor juist Zijn liefde en warmte aan een koude wereld schonk. Wie wil er niet wonen in Zijn Goddelijke hand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.