zondag 28 december 2014

Is God een rotzak?

Het is gelukkig weer voorbij. Ik heb iets van een haat liefde verhouding met december. Nou ja, nog enkel dat nare vuurwerk dan is het (zucht diep) weer echt voorbij en vangt het normale ritme aan.
U zal mij wel vreemd vinden en dat mag.
Dacht vandaag heel diep na over waarom jonge mensen ziek worden?
Dacht nog dieper na over waarom kinderen lijden?
Dacht nog veel dieper na over het lijden in het algemeen.
Kwam tot de slotsom dat God of een rotzak is of wij begrijpen geheel en al niets van Hem.
Ik meen dat die eerste voorkomt uit logische redenaties en die tweede gedachte uit het geloof.
Daarom moeten wij ook niet te vreemd opkijken als de mensen om ons heen ons maar een stel malloten vindt, die nog altijd in een Schepper geloven die het goed met ons voorheeft ondanks al het leed.
Wij moeten ook niet te vreemd opkijken van christenen die maar blijven roepen dat God ons zal genezen en eten geven, en een warm bed, en dat Hij zal maken dat we met gemak 100 jaar zullen worden als gelovigen en dat onheil nimmer ons leven zal raken.

P.s een dag geleden is er een heel lieve christen gestorven op 36jarige leeftijd. Liet 4 kinderen achter en een huilende man.
Zal wel geen geloof gehad hebben volgens een zeker denken of zo!

Om kort te gaan ik geloof in God maar snap Hem niet. Bevindt mij nu op glad ijs wellicht, maar dat moet dan maar....