zondag 2 november 2014

Benzine drinken en gras eten


De laatste maanden ben ik gestopt met het neerpennen van mijn "geestelijke" momenten omdat er te weinig behoefte aan is. Na zeven jaar elke dag één of meerdere columns neer te zetten is er een stop gekomen in het overdragen van gedachten die ik meen Bijbels zijn. Ik mis het wel, want er is zo onwijs veel aan de knikker in “christenland”.

Neem de Zuid-Afrikaanse pastor, die zijn gemeenteleden gras laat eten of benzine drinken omdat hij Gods kracht ermee wil laten zien. Zelfs de Here Jezus deed geen wonderen om zichzelf maar altijd tot Gods eer en nimmer God verzoekende.

Hoever moet een mens gezonken zijn om dit te doen? Hoever bij God vandaan gedwaald en hoe ontzettend egotrippend? Ik hoor wel eens mensen beweren dat er een late regen valt die voor deze "opwekkingen en wonderen" zorgt. Ik voor mij ben zo bang dat we op tal van plaatsen mensen bezig zien met een evangelievorm wat NIET het evangelie van de Bijbel is.

Het is het evangelie naar de mens. Beleving, wonderen, spirituele belevingen, blessings, geestesgaven en meer ervaringen voeren de boventoon. Het maakt me verdrietig want het staat zo ver af van wat de Bijbel ten diepste leert. Het is het spel voor de knikkers aanzien. Het is de krenten uit de pap willen snoepen.

De Here zelf zegt:”Als ik op aarde terugkom, zal ik dan nog wel (ware) gelovigen vinden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.