zondag 14 september 2014

Monumentendag

Leuke dag. Eerst naar veel monumenten om foto's te maken en daarna naar de katholieke kerk in Haastrecht om zonden te belijden. Paula was in 3 minuten klaar en ik heb er 4 uur gezeten en moet op herhaling.

De priester maakte steeds blazende geluiden uit het biechthokje of hij winden die hij wekenlang geantichambreerd had eindelijk de vrijheid liet. Ik kwam er wel opgelucht vandaan, dat dan weer wel.
En toch, alle gekheid op een stokje, vraag ik mij wel eens af, of het open en bloot leggen van je fouten, gewoon aan een goede vriend of van mijn part een "geestelijke", niet veel meer oplucht dan aan de duurbetaalde psychiater?
Of misschien nog beter: roep het tot aan de Schepper zelf en leg het Hem voor! Waarom niet direct tot de hoogste regionen doorgedrongen?

We leven in een tijd waarin er nog nooit zoveel psychiaters en psychologen zijn geweest en toch barst het van de ongelukkige mensen met problemen. Misschien moet de biechtstoel weer terugkomen. Ik stel mij vrijwillig beschikbaar om een luisterend oor te bieden. Begint u maar vast, ik hoor u wel...De nieuwe rage: de digitale Facebook biechtstoel. Ja, mijn dochter, roept u maar......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.