maandag 25 augustus 2014

Ik ben die ik niet ben

Maskers, wie draagt ze niet? Er wordt zoveel van je verwacht! Op school de stoere jongen of meid die niet weg te cijferen is.
Later op je werk de persoon die erbij wil horen en niet onder wenst te doen voor de collega’s. Misschien zelfs binnen je huwelijk als de voorbeeldige echtgenoot. Op de feestjes, binnen de familie of misschien wel juist in de kerk.
Och wellicht overdrijf ik schromelijk en valt het bij u allemaal wel mee. Kijkt u in de spiegel en ziet degene die Hij ziet. Bent u echt of toch niet? Een ding is zeker, als we voor Hem staan vallen alle maskers in stukjes. Wie we echt zijn komt dan zeker tevoorschijn. Hopen dat er veel van Hem te zien zal zijn, want is dat eigenlijk niet het enige waar het God om gaat? Hoeveel van Zijn geliefde Zoon woont er in ons? Hij die als enige mens kon zeggen: Ik ben die ik ben?