zondag 31 augustus 2014

Een priester

Hij heeft in onze dagen niet zo’n heel beste naam. Het misbruik van kinderen wat is uitgekomen in
Katholieke kringen is niet goed te praten. Maar het is wel te verklaren. Niet als excuus maar als reden. De mens is nu eenmaal niet geschapen voor de seksuele onthouding. De seksuele behoefte is misschien wel de grootste drang op aarde. Het klink gek maar ik geloof dat alles met seks te maken heeft. Kleding, parfum, make up, muziek, haardracht, een grote auto, je huis, je interieur, alles, alles, alles heeft te maken met wie je bent, je gevoel, je uitstraling, etc.

Het verlangen naar intimiteit te moeten onderdrukken is vragen om problemen. De kracht van seksualiteit duwt zich dan onderhuids door tot ze vervormd weer ergens bovenkomt in je leven. Dat is wat er gebeurde bij priesters die de “fout” ingingen. Het systeem waarin ze zaten is in mijn denken onmenselijk. Nergens wordt van de mens op grond van geloof geëist dat hij of zij geen seksueel leven mag hebben. Het zijn slechts bedenksels van mensen en niet van Hogerhand. Laten we onszelf dan ook niet geselen met zaken die niet van ons verlangd worden van hogerhand.

Dat is waar ik aan dacht toen ik mij als priester verkleed had en ik had me daarna toch zin in een lekkere non! Maar ja, ik had enkel een fles pleegzuster bloedwijn. Die dus maar burgemeester gemaakt! Hik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.