zaterdag 28 juni 2014

Zondaars en vergeven zondaars


Toen ik nog maar net christen was, dacht ik dat je met het klimmen der jaren een steeds beter mens zou worden. Door veel te bidden, de Bijbel te laten spreken en je af te stemmen op God door het offer van Zijn Zoon, zou je met de tijd een man/vrouw Gods worden.

Nu 30 jaar later moet mij van het hart dat zaken toch wat anders blijken te liggen. Met het verstrijken der jaren ben ik tot de ontdekking gekomen dat er op deze aarde slechts twee soorten mensen voorkomen. Zondaars en vergeven zondaars.

Niemand is in staat door goede werken, Bijbelstudie, kerkgang of bidden zijn eigen toegangskaartje tot de hemel te verdienen. Naarmate je ouder wordt, blijkt wel je kijk op wat zonde is in je leven verscherpt. Waarvan ik in het begin niet eens besef van had, blijkt plotseling toch ook zondig.

Samen met de velen anderen is slechts het: ”Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen?” En het antwoord: ”Jezus, Christus overgebleven.

Genade op genade. Wat een wonder. Wat een Heer. Niet ik, maar Hij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.