dinsdag 4 maart 2014

Innerlijk strijden


Sommige momenten gaan te snel. Oud vrouwtje, slof, slof in het grind. De camera om je nek staat uit. Stoppen met de fiets, aanzetten, zit de beschermkap er nog op.
Snel, snel eraf, eraf. Geen tijd meer voor instellingen dus afdrukken maar. Wel leuk. Mevrouw ik wil u op de foto zetten, kan dat? "Nee daer kunne me net aan beginne." Roept het wijfje en weg is ze.....

Eigenlijk behoren wij allemaal een afdruk van Jezus te zijn. Maar laten wij ons maar niet groter voordoen dan wij zijn, we falen. Elke dag opnieuw. Dat is de confrontatie met jezelf vind ik. Elke dag neem je jezelf voor een ideaal plaatje te vormen en toch lukt dat niet. Dat is een redelijke strijd. “Ik ellendig mens,” roept zelfs de apostel Paulus uit. “Wie zal mij van mijzelf verlossen?” Gelukkig komt met de vraag ook het juiste antwoord op deze innerlijke strijd: ”Jezus Christus…”