dinsdag 28 januari 2014

Foto Klein Gouda Markt


Wil wel eens een flitsertje kopen dus ik kijk even bij Foto Klein in Gouda en daar staat er eentje die me wel aanstaat op internet.

Dus ik er naar toe en er staat een Arabier achter de toonbank die mij aankeek of ik om een frikadel speciaal vroeg toen ik over de flitser begon. Neen "minier" ik weet niet van die fotografie af, ik ga "kijkjeken" op die internet. Dus hij zoeken maar het bleef: Nee "minier" ik heb niet gevonden die flitser. Dus ik zeg: ”Jammer dan ga ik wel naar een zaak waar ze wel weten wat ze verkopen.”
Ik thuisgekomen en bel de andere fotozaak (fotoklein Bloemendaal dit maal) in Gouda op en krijg een 2e Arabier aan de lijn.
Dus ik vraag meteen: ”Heb je verstand van fotografie man? Hij zucht en eh, ehh, ehh.” Ik zeg:”Laat maar zitten en kwak die hoorn op de haak. Wat een waardeloze service hebben veel zaken in deze tijd. Goedkope krachten die totaal geen kennis van zaken hebben….
Ik bel het hoofdkantoor en die biedt 100 maal excuses, maar ik zeg:"Meneer als u te beroert bent om goed personeel aan te nemen en liever mensen die geen kennis van zaken voor een lager loon aanneemt, moet u niet roepen dat het u spijt. U zit gewoon op een totaal verkeerd spoor en u bent een klant die voor duizenden euro's al bij u kocht, definitief kwijt. Goedenmiddag!

Maar het zat mij niet lekker dus ik mail met de site van Foto Klein die weer met excuses begint te strooien en mij de flitser op wil sturen zonder verzendkosten. Ik doe niet lullig dus zeg oké. "U kunt betalen via de pinnen want wij zijn modern dus de bezorger heeft een pinvoorziening bij zich, niet nodig contant geld te halen, morgen(donderdag) is hij er.

Morgen: Telefoon: tot onze spijt is de flitser die wij hebben stuk, de nieuwe komt pas op vrijdag, is dat een probleem? Ik doe niet knullig en zeg:"Oké."

Vrijdag: Telefoon, tot onze spijt kunt u niet pinnen bij de bezorger kunt u contant afrekenen? Ik doe niet moeilijk en zeg:"Oké en slof naar de flappentap.

Zaterdag:
Dus ik prop de flitser er op en hij flitst als de neten maar, ik kon hem niet instellen wat lichtsterkte etc. aangaat. Goed ik naar fotoklein terug en daar wisten ze er alles van volgens hun zeggen en: neen u hebt gelijk je kan de instellingen niet veranderen, dat zit in de schoen van de camera. IK zeg ja dag hoor, nieuwe schoen, nooit gebruikt, daar zit het dus echt niet in. Iedereen bellen, bellen en nog eens bellen, nee er zit niets anders op dan de hele camera plus flitst op te sturen naar de fabriek. IK zeg: zet er eens een andere flits op van het zelfde type maar ook die flitst wel maar instellen ho maar. Opsturen dus. IK zeg neen meneertje u weet er geen bal van zo blijkt. Laat maar zitten. Dus ik ga er thuis op mijn gemak even over denken en besef dan pas dat de camera op de autostand stond. Dan valt er niets te verstellen (nou ja een keertje en dan schiet hij (de flitser) in de autostand. OP de handmatige standen die ik normaal bezig kan ik de flitser wel in alle standen zetten. Ik bel die eieren bij Foto Klein op om hun nogmaals te bevestigen dat ze beter een ander vak kunnen leren. Wat een onvoorstelbaar gebrek aan kennis heerst daar. Dit alles heeft ertoe geleidt dat ik nooooooooit meer iets koop bij Foto Klein. Sorry, hoor maar dit is dus echt heel erg STOM! En dat van mensen die beweren iets van fotografie te weten. Als men mijn vertrouwen wil compenseren, dan ben ik erg benieuwd hoe men dat wil doen, maar dit hele verhaal gaat tot de tijd dat men mij tegemoet komt op mijn weblog dat ongeveer 100.000 bezoekers per jaar trekt. Foto Klein, wat gaat u doen om deze jarenlange klant te behouden en het vertrouwen te herstellen? Wat is hierop uw antwoord?

2 opmerkingen:

  1. nog maar eens proberen dan.Je kunt zeggen van die dozenschuifers als Kamera Express en foto Konijnenberg wat je nwilt,maar vaak hebben die wel redelijk verstand van zaken.Fotoklein heeft hier wel een groot minpunt te pakken,zeker als ik ook de aanlever problemen zie,wat amateuristisch zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer ooit stonden er twee fotografen die het echt wisten, nu slechts mensen met een hoge dunk die nog een soort verontwaardigt reageren als ik zeg dat ze uit hun nek kletsen toen ze de camera wilde opsturen naar Canon. Zie je het voor je! KOmt hij daar aan en zegt men:"Ja maar je moet hem wel van de autostand afhalen anders kan je geen handmatige instelllingen invoeren." Ik 3 weken zonder camera. Nou dan had ik de broek van mijn kont getrokken en een bolus zitten draaien op de toonbank van foto Klein onder het uitroepen van:"Zo die heb ik een poepie laten ruiken...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.