maandag 18 november 2013

Diervriendelijke rookworst


In het foldertje van de Lidl staat rookworst die lid is van de dierenbescherming. Hoe ik dit moet zien weet ik niet, maar grappig is het wel. Wat
zal er dan in die worst zitten? Gebakken milieuactivist met de smaak van Russische cel blokken? Een eindje verderop in de folder wordt u en mij zout aangeprezen dat miljoenen jaren oud is. Zo, zo en hoe oud is gewoon keukenzout dan? Van vorige week of vorig jaar of…is het net zo oud als de rest van deze aardkloot? Wat is er een misleiding.

Veel erger is het als het om christelijke misleiding gaat. “Wilt u gelukkig worden, wilt u genezen, wilt u een leven zonder zorgen, wilt u, wilt u, wilt u?”  Ik heb al zoveel stomme misleidende kreten voorbij zien en horen komen als het gaat over geloven. Jezus zelf beweert in mijn beleven niet dat een christen een soort super gelovige is die nooit ziek zal worden en het altijd met een gelukzalige glimlach voor de wind zal gaan. Welnee! Net als met die rookworst van de Lidl moet je je soms wel eens afvragen hoe groot het waarheidsgehalte is als het gaat om de inhoud van dergelijke kreten!

Een christen wordt ook ziek, verliest ook zijn baan, ook zijn kinderen gaan scheiden, ook zijn auto start slecht in de winter en ook hij kan aambeien krijgen (ik heb ze nog niet, maar toch).

Op het moment dat mensen anders beweren, kennen ze hun bijbel niet!