zondag 27 oktober 2013

Snooze


Ik moet mij sterk vergissen als de ontwerpers van de wekker zelf geen langslapers zijn, die nimmer door de onder hunner handen ontworpen creaties gewekt worden. Op elke wekker en ik heb er wat gehad, waar ik
in mijn levensloop gewekt door heb mogen worden, ontbrak namelijk het meest belangrijke. Het interesseert mij namelijk geen bal (lees geen reet) in welke kleur de letters (groen rood, blauw) mij vertellen hoe laat het is. Ook ben ik ongevoelig voor het design. Op stroom of opwindbaar, het zal mij worst wezen. Waar het bij een wekker omgaat is hem, als het helse signaal klinkt om naar je werk te moeten gaan, zo snel mogelijk UIT te krijgen.

Welaan, dat kleine ontbreekt. Bovenop bevindt zich wel vaak een royale knop, maar dat betreft de snooze knop en ik snooze zo weinig. Druk je erop dan stopt het monster wel met het afgeven van ergerlijke piepsignalen, gerinkel, gerammel of wat erger, je valt middenin een sterreclame als je hem op de radiostand hebt staan, maar tien minuten laten begin het opnieuw. Snozen staat voor uitstel van executie en als ik er dan toch aan moet, dan liever gelijk, waarom uitstellen als de pijn ook direct verwerkt kan worden van het ontwaken?

Terug naar de “UIT knop”. Heren (dames mag ook) fabrikanten van de wekker, waarom tart u ontelbare mensen die elke morgen in het stikdonker hun wekkers moeten aftasten naar een ergens aan de zijkant verborgen knopje dat op de tast nagenoeg onvindbaar is? Welk hels gedachtegoed maakt dat u zulks verbergt in een scala van andere pietepeuterige mierenneukerige knopjes, die, mits je je vergist zorgen dat de wekker van alles gaat doen behalve echt uit gaat?

IK WIL EEN WEKKER MET EEN UITKNOP IN HET GROOT BOVENOP! Is dat te veel gevraagd?

1 opmerking:

  1. Wij hebben een Philips Wake-up light. Wakker worden omdat er heel rustig aan licht gaat branden. Dat gaat steeds feller branden en op een gegeven moment springt de wekkerradio bij. Heel fijn wakker worden.

    Helaas brandt het licht twintig minuten voor de radio erbij komt, maar hoe we ook hebben gezocht we hebben het niet gevonden. Dat zijn van die dingen waarmee je leer leven.

    Zaterdagavond moest de wekker een uur achteruit. Met een klok 1 van de eenvoudigste dingen die je kunt doen. Met een wake-up light niet, zo bleek. Er zitten knopjes op de rand voor de lichtsterkte, de radio en nog wat andere knopjes. Ik zocht een knopje voor de tijd. Is er niet.

    De gebruiksaanwijzing erbij gepakt. Er moet een knopje zijn met daarop wijzers. Ja, dat zocht ik al. Moet er zijn, volgens de gebruiksaanwijzing. Hebben ze in de fabriek dan vergeten te monteren, want op die van ons zit dat dus niet. Zoeken, s avonds laat terwijl je wilt slapen. Mijn vrouw die voorstelt dat we het ding volgende week weggooien en een andere, eenvoudiger wekker kopen.

    Ik kan me dus helemaal aansluiten bij jouw wanhoopskreet Peter: HEREN VAN PHILIPS: MAG ER OP DE WAKE-UPLIGHTS ALSTUBLIEFT EEN GEWOON, DOODGEWOON KNOPJE VOOR DE TIJD?? ik heb het twee maal per jaar nodig. Dank u!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.