dinsdag 24 september 2013

Windgat

Mevrouw achter de balie van het nieuwe verpleeghuis:" Ehh mevrouw Hofstede, kamer 8 op de 3e etage zegt u? Neen hoor mevrouw spoeppoeroeppoe woont daar al."
 
Ik: "maar gisteren belde men van dit tehuis dat ze kamer 8 zou krijgen en morgen wordt verwacht om half elf."

 
Mevrouw achter balie:"Rommelt met de telefoon en zucht diep,"Ja met mij, weten jullie iets van mevrouw, eh, eh, hoe heet ze ook weer?" "Hofstede,"roep ik.
"Oh ja Hofstede op kamer 8 ligt toch mevrouw spoeppoeroeppoe?" "Oh jullie weten het niet?" Ze begint heftig een ander nummer in te toetsen.
 
"Ja Nellie met mij, weet jij iets van kamer 8 verhuren aan mevrouw, eh, eh, eh..."HOFSTEDE!" Brul ik over de gang.
 
" Nellie komt u zo halen, zucht ze."
 
Even later komt een erg dikke vrouw de gang op waggelen die zo moeilijk loopt dat ik haar als patient per direct zou opnemen, met spoed. Het blijkt Nellie.
 
Ik leg haar een en ander uit en met de lift zoeven we naar de 3e etage kamer 8 die leeg is, geen mevrouw spoeppoeroeppoe . "Dus uw moeder kan er morgen in, is prima." Zegt Nellie.
 
De kamer is kleiner dan ze nu heeft, maar mooi, schoon en fonkelnieuw. Op de gang hoor ik een oud wijfje schreeuwen:"zuster, zuster, ZUSSSSTERRR!!!' "Wat is er dan liefje, vraagt Nellie?" "Ik heb een groot windgat!" Ik ben maar snel weggegaan.....