dinsdag 6 augustus 2013

Erfzonde

Ik hoorde van een kind dat aan zijn moeder vroeg:"Mama waar was ik eigenlijk voor ik geboren werd?" Een redelijk
diepzinnige vraag me dunkt. Mama stond even met de mond vol tanden en schoof de vraag door naar papa, met de woorden:"vraag maar aan papa straks als hij thuiskomt."
"Maar mama ik kom toch uit jouw buik?"
"Ja dat klopt."
En jij komt uit oma's buik en oma komt weer uit de buik van haar moeder net zolang tot we bij Adam en Eva zijn!"
"Ja dat klopt," zei moeder.
"Maar eigenlijk was ik er dan al die tijd al, in jouw en oma en opoe tot Eva toe,"sprak het kind.
Moeder stond verbaast over zoveel waarheid want ja, zo is het maar net. We passen als Matrioshka in elkaar en dat bedoelt God nou met erfzonde.
Eigenlijk zijn grote ingewikkelde zaken op de keper beschouwd heel eenvoudig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.